הדברת מזיקים בחצר ובגינה

מזיקי החצר ובעלי חיים אחרים

תכנון מוקדם ופעולות מניעה נגד מזיקים תברואיים בחצר
המזיקים התברואיים נוהגים לנצל את התנאים המלאכותיים שיוצר האדם, לתועלתם. ולכן לדרך שבה מתכנן האדם את חצר ביתו ומתחזק אותה תקבע את כמות המזיקים התברואיים שיפעלו בחצר ובביתו. מודעות, תכנון, ותחזוקה שוטפת של החצר ימנעו בעיות רבות הקשורות למזיקים תברואיים.

 

עכבישים
לעכבישים מספר תכונות ייחודיות המבדילות אותם מפרוקי רגליים אחרים. גופו של העכביש בנוי משני חלקי גוף עיקריים, האחד כולל את הראש ואת החזה, אשר ממנו יוצאות ארבע זוגות רגליים, והחלק השני הוא הבטן.

 

נחשים
נחשים

 

עקרבים ופרוקי רגליים אחרים
העקרבים והנדלים פעילים בתקופת הקיץ בשעות הלילה, וניזונים מפרוקי הרגליים. תכונות אופייניות בולטות העקרבים והנדלים חיים בשטחים פתוחים. במהלך היום הם נוהגים להסתתר מתחת לאבנים, במחילות או מתחת לגרוטאות. לעקרבים ולנדלים אין עניין באדם כמקור מזון, ה

 

תהלוכן האורן
תהלוכן האורן הנו חרק בעל גלגול מלא ומחזור חיים אחד בשנה. סביבת החיים שלו היא עצי האורן או על הקרקע מסביבם, והוא ניזון ממחטים של עצי האורן.

 

עטלפים
העטלפים הם יונקים מעופפים. בארץ קיימים למעלה משלושים מיני עטלפים המוכרים בספרות המדעית. כל מני העטלפים ניזונים מחרקים ותרומתם לאדם גדולה ורק אחד ממיני העטלפים ניזון מפירות.

 

טחביות וכדרוריות
אלו הם שני מינים של סרטני יבשה, הדומים זה לזה במראה ובהתנהגות, הנמשכים לסביבת חיים לחה. הטחביות אינן פוגעות באדם ובדרך כלל אינן גורמות נזק לרכושו. ברוב המקרים נמצא את הטחביות פועלות בגינה או בשטחים פתוחים ובדרך כלל הן נמנעות מלהיכנס לתוך בתים. הטחביות לא

 

חשופיות
החשופית הוא חילזון ללא קונכייה, הנמשך לאזורים שקיימת בהם לחות גבוהה. במהלך הזחילה יוצרת החשופית שביל ריר מבריק. שבילי הריר המבריקים הללו מעידים על פעילות החשופיות בגינות, על קירות, ובתוך בתי מגורים.

 

שממיות
בישראל עשרות מינים של לטאות, שאת חלקם ניתן לפגוש בשטחים פתוחים או בחצרות הבתים. כל מיני הלטאות החיות בארץ אינן מסוכנות לאדם כלל.

 

(חפרפרת) חולד
החולד הוא יונק ממשפחת המכרסמים, הניזון משורשים ופקעות. זוהי חיה סוליטרית, שחיה בבדידות, ורק בעונת הייחום נפגשים הזכר והנקבה למטרת הזדווגות.