הדברת נמלים וחרקים

מבנה גופו של החרק ומחזור חייו
למרות ההבדלים הגדולים בין יתוש לתיקן – בגודל, במראה ובדרך החיים, ניחנו שניהם, ועוד למעלה ממיליון מינים של בעלי חיים מכל קצוות תבל, בכמה תכונות זהות לחלוטין, המשייכות אותם לקבוצת בעלי החיים הגדולה ביותר בעולם החי – מחלקת החרקים.

 

נמלים
הנמלים פעילות בעיקר בתקופות הקיץ, אך גם בימים חמים בתקופות הסתיו והחורף. סוגים מסוימים של נמלים פעילים בשעות הערב, ואחרים פעילים בשעות היום. רוב הנמלים אוכלות כמעט הכול, החל מסוכר ועד בשר, ויש להן כמובן העדפות בהתאם למינן.

 

טרמיטים
חרק חברתי, בעל גלגול חסר, הפועל מקן שבראשו עומדת מלכה וניזון מעץ יבש. קצב ההתפשטות וגרימת הנזקים שלהם הוא אטי ובשלבים הראשונים אינו מורגש.

 

חרקי עץ
בארץ פעילים שלושה סוגים של חרקים הפוגעים בעץ מעובד ונחשבים כמזיקים תברואיים. לשניים מהחרקים, היקרונית והליקטוס, תכונות דומות בהיבטים של סוג המזון, מחזור החיים, שיטות הניטור ואופן הטיפול בהם.

 

חרקי אריגים (בגדים)
קיימות שתי קבוצות עיקריות של חרקים הגורמים נזקים באריגים, שנמצא בבית: משפחת עשי הבגדים – פרפרים ליליים, ומשפחת העוריות – מין של חיפושיות

 

עוריות
העוריות שייכות למשפחת החיפושיות והן בעלות גלגול מלא.

 

חרקי מזון
על מנת לבצע פעולה בסיסית ומובנת מאליה – אכילת מזון נקי מחרקים, מנהל המין האנושי מלחמה, מהקשות ביותר שידע מאז ומעולם, נגד החרקים – המלחמה על המזון. כישלון במלחמה הזאת פירושו רעב עולמי.

 

חרקי מזון בארון הבגדים
בבתים רבים ניתן למצוא כריות המכילות זרעים המיועדות לחימום במיקרוגל ולהנחה על הצוואר. כשהכרית לא נמצאת בשימוש זמן רב, לעתים מתפתחים בתוכה נגיעות של חרקי מזון, שניזונים מהזרעים

 

פסוקאים
קבוצה של חרקים זעירים שאורכם כמילימטר, הדומים במבט ראשון לכינים. ניתן לפגוש בהם על רצפת הבית, על גבי רהיטים, על מדפי ספרים או בין דפי הספרים

 

דגיג הכסף
דגיג הכסף (זנבזיף) הוא חרק הפעיל בתקופה שבין האביב לסתיו. תכונתו הייחודית היא שהנו חסר גלגול. החרק הקטן בוקע מהביצה בצורתו הסופית, ואינו עובר גלגולים אלא גדל בהתנשלויות בלבד.