ביתכם מבצרם של המזיקים התברואיים

לעתים כשאתם עוברים לגור בבית חדש מקבלים את פניכם המזיקים התברואיים שגרים בבית זה מכבר. כדי להימנע מקבלות פנים מצמררות, יש לבצע לפני סגירת חוזה ההשכרה או הקנייה בדיקות לאיתור מזיקים תברואיים ובעיות במבנה המאפשרות למזיקים לחדור לתוכו. בדיקות אלה עשויות לחסוך לכם עוגמת נפש גדולה. פרק זה יאפשר לכם לבצע את כל הבדיקות בעצמכם, באמצעות פנס שיחשוף בפניכם את הטוענים לבעלות על הבית, הנוהגים להסתתר בו וברוב המקרים להשאיר סימנים המעידים על כך.

רוב הבעיות בתחום ההדברה בבית מגורים ניתנות לפתרון בעלות של כמה מאות שקלים. אך כשמדובר בבעיות עם יונים, חולדות או טרמיטים – עלות הפתרון עלולה להסתכם בכמה אלפי שקלים, מאחר שברוב המקרים הוא כרוך בטיפול גם במבנה עצמו, ולעיתים אין פתרון לבעיה, מסיבות אובייקטיביות או משיקולי עלות – בעיקר כשמדובר בבעיות עם יונים.
במקצת המקרים המזיקים התברואיים הם הגורם למכירת הבית, ובמקרים אלו המוכר ינסה כמובן להסוות את הבעיה.

את הביקורת יש לבצע מהגינה והקירות החיצוניים, דרך כל חדרי הבית, ועד לגג. כל סוגי המזיקים משאירים אחריהם סימנים ברורים, ועיון מעמיק בפרק זה יאפשר לכם לנתח סימנים אלה.
אם מצאתם סימנים חשודים, אל תתעלמו מהם! פנו לפרק המוקדש למזיק שמצאתם, והעמיקו את הקריאה גם בפרק זה. בכל מקרה שִמרו דוגמה מהסימנים בתוך מֵכל חד פעמי קשיח כדי שיהיה לכם מה להראות למדביר אם תחליטו להזמינו. כאשר מדובר ביונים, בחולדות, או בטרמיטים, הזמינו מדביר המתמחה בייעוץ, כדי לקבל חוות דעת לגבי פתרון הבעיה ועלותו.
אם אינכם יכולים לעלות לגג, הזמינו מדביר שיעלה אל תוך חלל הגג או אל גגות השירות ויבצע ביקורת במקומכם.

לַבדיקה כמה מטרות:
1. לאתר בעיות קשות בתחום המזיקים התברואיים בכדי לתמחר את הפתרון בעלות הקנייה, או לסכם עם בעל הדירה שהוא פותר את הבעיה על חשבונו לפני כניסתכם לדירה.
2. להימנע מקנייה או מהשכרה במקרים קיצוניים של בעיות שאינן ניתנות לפתרון או שעלות הפתרון שלהן יקרה.
3. לאתר מזיקים תברואיים הנמצאים בדירה, ולהשמידם לפני המעבר.
4. לאתר בעיות מבניות המאפשרות למזיקים לחדור לתוך המבנה או להתנחל על קירותיו החיצוניים, ולטפל בבעיות אלה בזמן השיפוצים, לפני כניסתכם לדירה.

לאופן ביצוע הבדיקה