דירות או בתים חדשים שטרם גרו בהם

בבתים חדשים או בדירות שלא גרו בהן זמן רב מתעוררת לפעמים בעיית זבובונים. בדרך כלל מדובר בזבובונים המתרבים בתוך מערכת הביוב באופן קבוע, המצליחים לחדור לתוך הבית דרך הסיפונים היבשים מחוסר שימוש במערכת הניקוז.

9031

זנבזיפים:

את הזנבזיפים תפגשו בכל מקום שהייתה בו הזנחה, כמו ניירת ומוצרי קרטון שעמדו זמן רב, או בדירות חדשות שרבים מהמוצרים שהובאו אליהם היו עטופים בקרטונים.
עזיבת הדייר הקודם וניקוי והרחקת מוצרי הקרטון יפתרו את הבעיה, ובדרך כלל לא צריך לבצע פעולה מיוחדת נגדם.

6347_2

מארב פרעושים בדירה החדשה

בדירה שהדייר הקודם גידל בה כלב או חתול, ייתכן כי מיד עם המעבר לדירה תרגישו שאתם נעקצים.
בעל הכלב או החתול יטען בדרך כלל שהוא טיפל בחיית המחמד נגד פרעושים והוא לא נעקץ, וסביר להניח שיש אמת בדבריו: אך כנראה שהטיפול שקיבלה חיית המחמד לא היה יעיל, והפרעושים עקצו רק את חיית המחמד.
אם נכנסתם לדירה במהלך החורף, סביר שהפרעושים יהיו בתרדמת חורף, ועם בוא האביב הם יחלו לעקוץ אתכם. במקרה זה די ברור שהכלב שגר לפניכם בדירה הוא שהשאיר את הפרעושים אחריו אך לא ניתן להוכיח זאת.
ריסוס נגד תיקנים ונמלים לא יכול לפתור בעיה זו, ולכן יש לדרוש מבעל הדירה לממן את הריסוס נגד הפרעושים, מאחר שלא מדובר בבעיה סביבתית אלא בבעיה בדירה.
בעל הדירה ישכיל לעשות אם יחתים את הדייר המחזיק חיית מחמד על התחייבות לבצע ריסוס נגד פרעושים בעזבו את הדירה, גם אם לדעתו מחמדו נקי מפרעושים.

מכרסמים

הבדיקות שניתן לבצע בנוגע למכרסמים נחלקות לבדיקות לאיתור דרכי חדירה למבנה, ולבדיקות לאיתור נגיעות הקיימת בהווה או בעבר.

סימנים לנגיעות מכרסמים

גללים: יש לחפש גללים במקומות אשר לא בוצע בהם ניקיון יסודי, כמו מתחת למגירות, מתחת למקררים ומאחורי ספות.
ריח: במקומות שהייתה בהם פעילות רבה של מכרסמים יש בדרך כלל ריח מבחיל של שתן וגללים.
כתמי צבע שחורים על קירות
במקומות שהמכרסמים נעים בהם בצמוד לקירות, נוצרים בדרך כלל כתמי צבע שחור על הקירות. סימנים אלה הם עדות לפעילות מכרסמים.

8264

גללים של שממיות – לא לבלבל עם גללי עכברים

בבתים רבים אפשר למצוא במקומות מסתור שונים גללים של שממיות. לעתים מדובר בגללים ספורים ולעתים בריכוזים גדולים של גללים, בעיקר בתוך ארונות חשמל או על מדפים מתחת למנורות. הטעות הנפוצה ביותר של רוב האנשים היא זיהוי גללי השממיות כגללי עכברים, ההבדל הוא שבקצה גללי השממיות ישנו חלק קטן ולבן.
כל עוד מדובר בשממיות בודדות לא ניתן ולא צריך להדבירן, מאחר שהשממיות בעצמן מבצעות פעולת הדברה יעילה מאוד נגד רוב סוגי החרקים המארחים לנו חברה בבית.

028_3

ניתוח סימנים ומשמעותם: בהחלט ייתכן מצב שתאתרו גללים או סימנים אחרים שיעידו על פעילות מכרסמים, אך סימנים אלה עשויים להיות עדות לפעילות ישנה מלפני שנים.
עלות פתרון בעיות מכרסמים מגיעה ברוב המקרים לכמה מאות שקלים, אך אם יש צורך באיטום פתחים במבנה או בשינויים אחרים במבנה או בסביבתו, העלות עלולה להגיע לאלפי שקלים, ויש לאתר ולתמחר בעיות אלה ולוודא שאכן הבעיה נפתרת בטרם סגירת החוזה.

איך תזהו בעיות במבנה