הרחקת יונים מאדן החלון

הרחקת יונים מאדן החלון

אחת הבעיות הקשות והמטרידות ביותר שגורמות היונים היא פעילותן על אדן החלון, המשמש להן כתחנת נחיתה. כאמור, אם לא הצלחתם למצוא את מוקד הקינון או שבסביבתכם יותר ממוקד קינון אחד והוא אינו בבעלותכם, אין לכם ברירה – אתם חייבים למנוע מהיונים לנחות על אדן החלון. עליכם לשקול כמה דברים לפני ביצוע הרחקת יונים:
1. על כמה חלונות צריך להגן? יש לבחון לעומק באילו חלונות יש פעילות של יונים ולאילו חלונות או תחנות נחיתה יעברו היונים לאחר מיגון החלונות. בדרך כלל היונים יעברו לתחנות נחיתה סמוכות הנמצאות באותו צד של המבנה.
2. יש לבחון לעומק את נושא הבטיחות במקרה של שימוש בדוקרנים, בחלון בו יש גישה לאדן החלון יש לשקול בכובד ראש האם הדוקרנים מסכנים את בני הבית או את אורחיו. יש לקרוא לעומק את פרק הבטיחות ביונים.
3. מי מבצע את העבודה, אתם או מרחיק יונים מקצועי? אם אתם מבצעים את העבודה, בצעו אותה בשלבים, בחנו את התוצאות, הפיקו לקחים והתקדמו בהתאם לתגובת היונים.
4. קיימים אמצעים שונים למניעת נחיתת יונים על אדן החלון שהמקובלים ביותר מבניהם הם דוקרנים וקפצים. בבחירת האמצעי להרחקת היונים יש לשקול את המרכיבים הבאים בטיחות, יעילות, עלות, ואסטטיות, כפי שמפורט בסעיף אמצעי מיגון ולחימה מגד יונים.

הרחקת יונים – מלחמת התשה על אדן החלון

היונים יודעות לזהות חלונות שאינם פעילים והן ממקדות את פעילותן בחלונות אלה. לכן לפעמים השארת חלון פתוח ושימוש בו גורמים ליונים לנטוש את החלון.
בדיוק כמו שהיונים נלחמות ביונים אחרות על טריטוריה, הן נלחמות נגדכם, ולמרבה הפלא לעתים קרובות הן מצליחות במלחמתן, משתלטות על אדן החלון וגורמות לכם לנטוש אותו – דבר בלתי נתפס, שהרי אתם שילמתם על החלון הזה – תילחמו עליו.

25072016_doves_006

הרחקת יונים

הלבשות על החלון

ההלבשות על החלון משמשות כאמצעי הצללה, אקוסטיקה, ויופי ולעתים קרובות גם כתחנת נחיתה ליונים. במקרים אלה אין בררה ויש למגן את כל שטח ההלבשה העליון בדוקרנים או בפח בזווית של 45 מעלות.

הרחקת יונים מאדן החלון

הרחקת יונים מגג רעפים

25072016_doves_008

הרחקת יונים מטילות