הרחקת יונים מפרגולות וסככות

הרחקת יונים באמצעים שונים

יונים נמשכות לפרגולות ולסככות למטרת חניית לילה ולעתים למטרות קינון על קונסטרוקציות התומכות בגג, והן גורמות לנזקי לשלשת על הרצפה. אם הפרגולה או הסככה בנויה, והיונים כבר פעילות בתוכה, אפשר למנוע פעולת הרחקת יונים מפרגולות וסככות על ידי האמצעים הבאים:
1. כאשר הסככה קטנה ואין בה הרבה קונסטרוקציה, אפשר להתקין דוקרנים על הצנרת או על קורות העץ.

הרחקת יונים מפרגולות וסככות

הרחקת יונים מפרגולות

2. כאשר שטח הסככה גדול ויש בה נקודות חניה רבות, הפתרון היחיד הוא מתיחת רשת אופקית מתחת לקונסטרוקציה על פני כל שטח הסככה, אשר תמנע מהיונים גישה לקונסטרוקציה.
אם אתם מתכננים לבנות סככה או פרגולה, מומלץ לתכננן את הסככה על פי שיטת הבנייה 'מטפס או פטרייה' המופיעה בסוף פרק היונים, אשר תחסוך את רוב עלויות העתידיות להרחקת היונים.

25072016_doves_018

הרחקת יונים מסככות

הרחקת יונים מגגות רעפים

גגות רעפים מושכים אליהם לעתים קרובות להקות יונים. ברוב המקרים מדובר ביונים בודדות אך לעתים מתבססות על הגג להקות יונים בנות עשרות יונים, הגורמות לנזקי לשלשת אדירים על הגג, מתחתיו ובתוכו.
בכדי להרחיק את היונים מהגג צריך להבין מהי הסיבה שבגללה הן נמשכות לגג.
יונים נמשכות לאחד מסוגי גגות הרעפים הבאים:
– גג שיש בו פתח כניסה המאפשר להן לחדור לתוך חלל הגג.

25072016_doves_019

הרחקת יונים מגגות רעפים

– גג שיש בו מספר מפלסים, כאשר המפלס העליון מכסה חלק מהמפלס התחתון.

25072016_doves_020

הרחקת יונים מגג רעפים

– גג שאחד המפלסים בו נמוך באופן יחסי לשאר מפלסי הגג, ויוצר מעין "מסתור טבעי", המספק ליונים תחושת ביטחון בזמן לינת הלילה.

25072016_doves_021

הרחקת יונים מקולטי שמש

– גג שהשפה שלו עשויה בטון וגבוהה מהרעפים.

25072016_doves_022

הרחקת יונים על ידי הפרעה שיטתית

– לעתים מוצאות היונים את המנוחה ואת הנחלה דווקא על גגות רעפים חלקים, ללא שום מחסה, בדרך כלל מכיוון שהן פועלות בבניינים או בשדות חקלאיים סמוכים, והגג משמש אותן כתחנת נחיתה.
הפתרון הראשון שמומלץ לנסות הוא להפריע ליונים, הרי הסיבה האמתית לכך שהן ישנות על הגג היא כי הן מרגישות מוגנות. הפרעה שיטתית ויעילה יכולה לגרום ללהקה לעזוב את הגג.
ניתן להפחיד את היונים על ידי סמרטוט שתקשרו לחבל ארוך ודק אותו תזרקו לעבר היונים בכל פעם שהם נוחתות על הגג, הסמרטוט לא צריך לפגוע ביונים אך עליכם להעיף אותו לכוונם בעוצמה, (החבל נועד לאפשר לכם לבצע שימוש חוזר בסמרטוט) במידה ותתמידו בפעולה זו היונים ילמדו לזהות אתכם וכל פעם שתצאו מהבית ותסכלו לכוונם הם יברחו עד שבסופו של דבר הן ינטשו את הגג או יצמצמו את פעילותם עליו. שיטה נוספת להפרעה ליונים היא להשפריץ עליהן מים בעוצמה חזקה באמצעות צינור. אין צורך להשתמש בכמויות גדולות של מים אבל לעוצמת הזרם חשיבות גדולה, עליכם לפגוע איתו ביונים.
שיטה נוספת בעייתית ויקרה יותר היא לסגור את החללים שהיונים מתרכזות בהם ללינת הלילה, באמצעות רשתות, או להוסיף חלק נוסף לגג בעזרת גגן שיהפוך את הגג לחָלק ללא מפלסים או כוכים.

25072016_doves_023

הרחקת יונים באמצעות רשתות

כאשר היונים נמשכות לגג רק ללינת לילה ולא למטרת קינון, ניתן יהיה להרחיקן על ידי הצקה או סגירת חללים.
בכל מקרה, הרחקת יונים מגג רעפים על ידי הצקה היא משימה ממושכת, קשה לביצוע, שלא תמיד מצליחה.
לא ניתן למנוע לינת לילה של יונים על גג רעפים באמצעות דוקרנים.
ניתן להשתמש בדוקרנים כאשר אתם מעוניינים להרחיק את היונים מנקודות מסוימות בגג.

על יונים בבית משותף